‘Училищен корпус_163’
Тип: училищен интериор
Площ: 500кв.м.
Проект: 2025
Фаза: Идеен Проект
Сградата на 163-то ОУ „Черноризец Храбър“ е с впечатляваща и знакова архитектура, построена е в края на 20-ти в., съотнася се към модерния архитектурен стил. Проектът на сградата е един от малкото в графата „експериментални“, разграничаващи се от типовото училище за периода. Характерни в него са атриумните стълбищни клетки, завършващи с оберлихт, отворената актова зала, свързана с общите части и външната сцена вписана в терена.
Предмет на проекта е етаж 1 в корпус Г от училищния ансамбъл, той предвижда поместването на специализирани кабинети и лаборатории за информационни технологии, математика, природни науки, роботика, изкуства и предприемачество.
‘Училищен корпус_163’
Тип: училищен интериор
Площ: 500кв.м.
Проект: 2025
Фаза: Идеен Проект
Сградата на 163-то ОУ „Черноризец Храбър“ е с впечатляваща и знакова архитектура, построена е в края на 20-ти в., съотнася се към модерния архитектурен стил. Проектът на сградата е един от малкото в графата „експериментални“, разграничаващи се от типовото училище за периода. Характерни в него са атриумните стълбищни клетки, завършващи с оберлихт, отворената актова зала, свързана с общите части и външната сцена вписана в терена.
Предмет на проекта е етаж 1 в корпус Г от училищния ансамбъл, той предвижда поместването на специализирани кабинети и лаборатории за информационни технологии, математика, природни науки, роботика, изкуства и предприемачество.
Първото общо звено представлява и вход към целия център. Там разполагаме стъпаловидна трибуна с мека настилка, подходяща за отворени презентации и за рекреация и игра. В по-обобщената коридорна част проектът осигурява зона за активна рекреация и предвижда позициониране на стена за катерене.
Функционалната схема преследва съвременните тенденции за свързаност между отделните кабинети и бяга от коридорната структура, при която доминираща е комуникационната артерия за сметка на общи звена. На свой ред конструктивната схема на сградата предоставя отворено общо пространство със стоманобетонови колони, греди и диафрагми, всички преградни стени са изградени от неносещи тухлени зидове. Това дава свобода на планировъзното решение и гъвкавост по най-добрия начин да отговорим на функционалните стремежи.
Окончателното решение след премахване на ключови стени предлага обединяване на иначе малките учебни кабинети ползвайки и част от коридора. Обособяват се две общи звена – едно в центъра и едно във входната част към корпуса, освен тях центъра разполага пет класни стаи.
Първото общо звено представлява и вход към целия център. Там разполагаме стъпаловидна трибуна с мека настилка, подходяща за отворени презентации и за рекреация и игра. В по-обобщената коридорна част проектът осигурява зона за активна рекреация и предвижда позициониране на стена за катерене.
Функционалната схема преследва съвременните тенденции за свързаност между отделните кабинети и бяга от коридорната структура, при която доминираща е комуникационната артерия за сметка на общи звена. На свой ред конструктивната схема на сградата предоставя отворено общо пространство със стоманобетонови колони, греди и диафрагми, всички преградни стени са изградени от неносещи тухлени зидове. Това дава свобода на планировъзното решение и гъвкавост по най-добрия начин да отговорим на функционалните стремежи.
Окончателното решение след премахване на ключови стени предлага обединяване на иначе малките учебни кабинети ползвайки и част от коридора. Обособяват се две общи звена – едно в центъра и едно във входната част към корпуса, освен тях центъра разполага пет класни стаи.
Второто общо звено представлява входна зона към кабинетите и неговата тематика е отворена библиотека. Зоната е акцент в проектното решение с кръглата си геометрия. Отделено е със стъклени витрини, които позволяват навлизането на светлина през външните остъклявания. Мебелировката предвижда отворени етажерки по периферията и мека мебел в центъра.
Кабинетите по предприемачество и роботика са оборудвани с подвижни модулни бюра. Изделията са проектирани в две височини, предвидени са с метални плотове от ламарина, което осигурява дълготрайност и устойчивост. Особено внимание към акустиката е обърнато във всички учебни кабинети. Окачените тавани са решени в две нива – по-ниско, което скрива конструктивните елементи и по-високо, което е облицовано с плоча от смлени и слепени дървесни частици. Индиректно осветление и също така принос за акустиката е осигурено с висящите цилиндрични бафъли.
Второто общо звено представлява входна зона към кабинетите и неговата тематика е отворена библиотека. Зоната е акцент в проектното решение с кръглата си геометрия. Отделено е със стъклени витрини, които позволяват навлизането на светлина през външните остъклявания. Мебелировката предвижда отворени етажерки по периферията и мека мебел в центъра.
Кабинетите по предприемачество и роботика са оборудвани с подвижни модулни бюра. Изделията са проектирани в две височини, предвидени са с метални плотове от ламарина, което осигурява дълготрайност и устойчивост. Особено внимание към акустиката е обърнато във всички учебни кабинети. Окачените тавани са решени в две нива – по-ниско, което скрива конструктивните елементи и по-високо, което е облицовано с плоча от смлени и слепени дървесни частици. Индиректно осветление и също така принос за акустиката е осигурено с висящите цилиндрични бафъли.
Намесата в кабинета по информатика и математика представлява мебел която съчетава разнородните нужди на двете дисциплини. В залата е обособена обща маса с ниско и восоко сядане по периферията, където са разположени компютрите. В центъра се обособява допълнителна споделена зона с пейка, ориентирана към дъска за часовете по математика. Изделието е отново основно метално, като мебелта „изтича“ в подовата настилка и свързва отделните елементи.
Кабинетът по природни науки е обзаведен с две двустранни лабораторни маси. Те съчетават дървена и метална част, като между тях е разположено озеленяване. Над масите се разполага оборудване във висящи рафтове.
Намесата в кабинета по информатика и математика представлява мебел която съчетава разнородните нужди на двете дисциплини. В залата е обособена обща маса с ниско и восоко сядане по периферията, където са разположени компютрите. В центъра се обособява допълнителна споделена зона с пейка, ориентирана към дъска за часовете по математика. Изделието е отново основно метално, като мебелта „изтича“ в подовата настилка и свързва отделните елементи. Кабинетът по природни науки е обзаведен с две двустранни лабораторни маси. Те съчетават дървена и метална част, като между тях е разположено озеленяване. Над масите се разполага оборудване във висящи рафтове.
Кабинетът по изкуство е с фокус към индивидуална работа и предлага решение с мебелно обзавеждане по периферията на стаята. По този начин пространството остава отворено и има гъвкавост за провеждане на различен тип мероприятия. По периферията са разположени пейки с меки гърбове, а под пейките се събират и при нужда изнасят допълнителни тапицирани пуфове за сядане. Цветовата палитра в корпуса съчетава жълти акценти и дървени третирания. Формира се топла гама, която създава домашен уют.
Кабинетът по изкуство е с фокус към индивидуална работа и предлага решение с мебелно обзавеждане по периферията на стаята. По този начин пространството остава отворено и има гъвкавост за провеждане на различен тип мероприятия. По периферията са разположени пейки с меки гърбове, а под пейките се събират и при нужда изнасят допълнителни тапицирани пуфове за сядане.
Цветовата палитра в корпуса съчетава жълти акценти и дървени третирания. Формира се топла гама, която създава домашен уют.